Virtual reality и реалните ползи за индустрията на недвижимите имоти

Виртуалната реалност или virtual reality започва да намира все по-широко приложение при високия клас недвижими имоти.

Една от първите стъпки за бъдещ купувач или наемател на недвижими имоти е да придобие точното усещане за недвижимата собственост. По-конкретно, как ще изглежда тя, разбира се. Но също така, на по-дълбоко, подсъзнателно ниво, дали се свързва емоционално с имота. Той иска да си представи как ще се почувства, когато всъщност обитава имота.

В миналото акварелните картини са били основното средство за дизайнерите на имоти и брокерите. Картините могат да бъдат невероятно красиви и въздействащи и са от най-впечатляващите произведения на изкуството на човечеството. Една добре нарисувана живопис или скица по своята същност създава емоционална връзка със зрителя, която може да бъде доста мощна. И все пак картината има ограничение, защото в крайна сметка е тълкуванието на художника за визията на собствеността и оставяйки много на въображението. Картините отнемат много време, скъпи са и трудно и рядко съответстват на визията на строителите.

 

През 90-те години, компютърните технологии напреднали достатъчно, за да позволят постепенно преместване от картини на 3D-графики.

И това е по същество начинът, по който всички непостроени недвижими имоти в развитие се представят днес. Те са много по-верни на визията на строителя, благодарение на точното 3D моделиране, фотореалистичните материали и симулацията на осветлението.
Това, разбира се, направи възможно да бъдат заливани бъдещите купувачи с море от подобни изображения, което е причина все по-трудно и по-трудно да се откроиш. Освен това, такива 2D, просто нямат емоционален контакт с потенциален купувач. Те не дават идея за мащаба. Всичко в реалния свят се разбира от първо лице – човешката перспектива. А и изображенията могат лесно да бъдат „измамени“, за да се преувеличи просторността на даден имот.

 

Днес ние сме на прага на една революция в следствие на virtual reality. Новите непостроени имоти могат да бъдат демонстрирани с точна визия на строителя и уникалното емоционално преживяване за купувача.

 

Реален мащаб на помещенията, потапяне във виртуалната реалност (virtual reality), преживяване на непостроена собственост на ниво проект. Чрез носене на хедсет за виртуална реалност човек може да бъде изцяло потопен в среда, сякаш се случва в реалния живот.  Свързването с тази виртуална среда по емоционален, интерактивен и съпричастен начин.

Освен това, тъй като имотът във виртуалната реалност е компютърно генериран, той може лесно да бъде модифициран. Веднъж построен, дори от потребителя е възможно да се изпробват различни цветове, материали, ъгли на видимост, мебели.  Един пример е компанията Outer Realm , която наскоро въведе разходки във виртуалната реалност – луксозни имоти от висок клас в Аспен Колорадо. Те имат огромен успех с потенциалните купувачи и виртуалната реалност (Virtual reality) е преведенa в реална бизнес стойност. В сайта им е възможна обиколка във виртуална реалност на техни имоти , въпреки че най-доброто преживяване е чрез действителен хедсет за виртуална реалност.

 

На практика ситуацията е печеливша и за двете страни на сделката.

Ползите за брокерите и дизайнерите са, че чрез представяне на домове на практика те могат да предоставят оглед на своите имоти преди да са построени. Могат да продават по-бързо и да намалят риска при проекта. А потенциалните купувачи и наематели могат да имат рационално информиран и все пак емоционално убедителен опит за имота, преди да вземат решение. Предлагането на обиколки с виртуална реалност, определено е несъществуващо досега преимущество в продажбите.

Използването на VR за показване на незастроени имоти несъмнено променя играта.

Изминахме дълъг път от екраните с ниска резолюция и неприятните хедсети от миналото. Обещанието за виртуална реалност най-накрая става истинско.  Използването на виртуална реалност в индустрията и в обществото е неизбежно. И точно както 2D изображения са заменили акварелни изображения, 2D изображения ще бъдат постоянно заменени от виртуална реалност през следващите 2-3 години.